Thursday, January 10, 2013

DOA SEORANG ISTERI SOLEHAH


saLAm freN yG dataNg berkuNjuNg ke bLog saya..
harap kAmu siHat wALAfiat di saMping FAmiLy :)
daH LAma tA updAte bLog..
hari Ni sayA nAk berkoNGsi sedikit,
doA seorANg isteri2 yG soLEhah..
yG pAsti meNyeNtUh HAti..
SAya Copy N pAste je kAt sNi hihihi ^____^



Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim
Kau ampunilah dosa ku yg telah ku
perbuat
Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran
yg tiada terbatas
Kau berikanlah aku kekuatan mental dan
fisikal
Kau kurniakanlah aku dengan sifat
keredhaan Kau peliharalah lidahku dari kata-kata
nistaKau kuatkanlah semangatku menempuhi
segala cabaranMu
Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan.
Ya Allah
Sekiranya suami ku ini adalah pilihan
Mu diArash
Berilah aku kekuatan dan keyakinan
untuk terus bersamanya
Sekira nya suami ku ini adalah suami yg
akan membimbing tanganku dititianMu
Kurnia kanlah aku sifat kasih dan redha
atas segala perbuatannya
Seki ranya suami ku ini adalah bidadara
untuk ku di Jannah Mu
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk
dan tawaduk akan segala perintahnya
Sekir anya suami ku ini adalah yang
terbaik untukku di DuniaMu
Peliharal ah tingkah laku serta kata-
kataku dari menyakiti perasaannya
Sekir anya suami ku ini jodoh yang
dirahmati olehMu
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi
segala kerenah dan ragamnya
Teta pi Ya Allah
Sekiranya suami ku ini ditakdirkan
bukan untuk diriku seorang
Kau tunjukkanlan aku jalan yg terbaik
untuk aku harungi segala dugaanMu
Sekirany a suami ku tergoda dengan
keindahan dunia Mu
Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus
membimbingn ya
Sekiranya suami ku tunduk terhadap
nafsu yang melalaikan
Kurnia kanlah aku kekuatanMu untuk aku
memperbetulka n keadaanya
Sekiran ya suami ku menyintai kesesatan
Kau pandulah aku untuk menarik dirinya
keluar dari terus terlena
Ya Allah
Kau yang Maha Megetahui apa yang
terbaik untukku au juga yang Maha
Mengampuni segala kesilapan dan
ketelanjurank u
Sekiranya aku tersilap berbuat
keputusan
Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau
redhai
Sekiranya aku lalai dalam
tanggungjaw abku sebagai isteri
Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan
diakhiratMu
Sekiranya aku engkar dan derhaka
Berikanla h aku petunjuk kearah
rahmatMu
Ya Allah sesungguhnya
Aku lemah tanpa petunjukMu
Aku buta tanpa bimbinganMu
Aku cacat tanpa hidayahMu
Aku hina tanpa RahmatMu
Ya Allah
Kuatkan hati dan semangatku
Tabahk an aku menghadapi segala
cubaanMuJadikanlah aku isteri yang disenangi
suamiBukakanlah hatiku untuk menghayati
agamaM u
Bimbinglah aku menjadi isteri Soleha
Hanya padaMu Ya Allah ku pohon segala
harapan
Kerana aku pasrah dengan dugaanMu
Kerana aku sedar hinanya aku
Kerana aku insan lemah yg kerap keliru
Kerana aku leka dengan keindahan
duniamu
Kerana kurang kesabaran ku menghadapi
cabara nMu
Kerana pendek akal ku mengharungi
ujian Mu
Ya Allah Ya Tuhanku…
Aku hanya ingin menjadi isteri yang
dirahmati
Isteri yang dikasihi
Isteri yang solehah
Isteri yang sentiasa dihati
Amin, amin Ya Rabbal Allamin..

No comments:

Post a Comment